JO15-4 pakt alsnog 3 punten na een zinderende slotfase

Onder 15 competitie (voorjaar), 3e klasse 01

12 mei 2018 11:15

Afgeschermd

Vandaag spelen we op veld 4 tegen Domburg JO15-1. Ons spel is in de begin fase erg onrustig en slordig. We hebben veel onnodig bal verlies waardoor ons combinatie spel niet echt op gang komt. Niels gaat goed door een geeft een prima voorzet op Rowin, die schiet de 1-0 binnen. Je zou denken dat onze ploeg nu wat meer gas gaat geven en beter gaat combineren, maar helaas is het tegen deel waar. We spelen heel nonchalant en zijn gemakzuchtig in de duels. Veel spelers hebben het idee/houding van, dit gaan we wel even doen. Maar 5 minuten later worden we weer bij de realiteit gebracht. Domburg scoort de gelijkmaker na  een goed genomen vrije trap.

Vijf minuten daarna is het weer raak. Domburg scoort de 1-2. En eigenlijk is dit niet eens verrassend. Veel van onze spelers gaven niet thuis deze week op training, tijdens de wedstrijd bespreking en warming up. Jullie waren met van alles bezig behalve met de wedstrijd/training. Dat is vreemd als je weet dat JO15-4 nog in de race is voor het kampioenschap. Domburg staat laatste in de competitie maar het niveau in onze klasse is dusdanig gelijkwaardig dat je ook tegen nummer laatst alles moet geven. Maar dit is nog steeds niet bij onze ploeg door gedrongen en daar profiteert Domburg nog een keer van. Vlak voor rust scoren ze de 1-3.

In de rust vertellen we onze spelers dat verliezen altijd kan, maar dan wel met strijd zodat we kunnen zeggen dat we er alles aan gedaan hebben, en dat doen we nu totaal niet. We voetballen vooral tegen ons zelf door gebrek aan concentratie en inzet. De knop moet om en we gaan hopelijk nog proberen om een punt te pakken??

Meteen na het fluitsignaal voor de staan de 2e helft zien we een totaal anders spelend JO5-4. De tegenstander wordt opgejaagd, we coachen elkaar en we spelen met volle inzet. We zien een goed lopende aanval via de zijkant. Sam geeft een prima voorzet op Patrick, die heeft het overzicht en legt de bal af op Rowin. Hij schiet na 8 minuten in de 2 helft de 2-3 binnen. De inzet en wil om te winnen spat er nu af bij onze hele  ploeg. Wat een ongelooflijk verschil met de eerste helft. Domburg komt niet meer over de midden lijn heen, en ons spel zorgt voor veel kansen.

Niels schiet na een paar mooie acties 2x op de paal en lat en Rowin heeft pech bij de afwerking. Dan neemt Patrick een prachtige corner die op de lat beland en terug de 16 meter in komt. Sam gaat heel goed door en scoort zo’n 8 minuten voor tijd de 3-3. Mooi om te zien dat onze hele ploeg nu wel snapt dat we door moeten pakken en alles op alles moeten zetten om toch nog een doelpunt te maken en de mogelijke schade op weg naar een top klassering te  herstellen. Vlak voor tijd neemt Patrick weer een hele goede corner, er is veel onrust  in de 16 meter en uit een ouderwetse scrimmage soort Tom of toch Thijmen ??? op onnavolgbare wijze de 4-3. We blijven tot aan de laatste minuut knokken en pakken een hele belangrijke overwinning, na een onmogelijke uitgangspositie.

Dit was echt een zinderende slot fase waarin jullie wel verdient de verwinning hebben gepakt. Hopelijk was dit voor onze spelers een goede les voor de komende 3 finales. Als we spelen zoals vandaag in de 2e helft dan is alles mogelijk. Maar als we spelen/starten zoals in de eerste helft dan maken we het ons zelf onnodig moeilijk en zijn we makkelijk te verslaan. Wij hebben alle vertrouwen erin dat we nog 3 mooie potten vol inzet/combinaties van jullie gaan zien. Mits jullie allemaal er voor de volle 100% voor gaan. Maar dat lijkt me toch niet te veel gevraagd als jullie mogelijke beloning het kampioenschap zou kunnen zijn?? En mochten we dat niet halen, dan kunnen we wel zeggen dat we er alles aan hebben gedaan. En voor ons (trainers) is het seizoen sowieso al heel geslaagd. Dit komt door jullie groei als spelers/team in het afgelopen seizoen. Maar deze buitenkans moeten we gaan proberen te pakken met zijn allen.

Dennis, Miranda en Gerard