JO15-1 Verliest in de kwart finale Beker

Onder 15 beker 1/4 finales, Groep 1 2

14 maart 2018 19:30

S. (Stefan) de Reus

Helaas de eerste verlies wedstrijd voor JO15-1 is een feit! Afgelopen woensdag moesten we in Vlissingen voor de beker (kwart finale) spelen tegen JVOZ JO 15-1.

Een echter Zeeuwse topper. Kijkende naar alle Zeeuws jeugdteams, dan zijn dit momenteel de twee hoogst spelende jeugdteams in de leeftijdscategorie onder de 15.  JVOZ JO15-2 zijn we in de competitie al tegen gekomen, en nu was het de beurt aan JO15-1. Dit zijn in principe allemaal 2e jaars C-junioren. Zij trainen bijna dagelijks en staan boven in de 2e divisie. Kortom, een echte tegensstander van formaat.

We begonnen sterk aan de wedstrijd. Fanatiek, gedreven en boden veel weerstand. Dit had al snel resultaat tot gevolg. Met een prima actie wist Sander zijn verdediger te omzeilen waarna hij gemakkelijk de bal langs de keeper wist te schieten. 0-1, met slechts 4 minuten speeltijd op de klok. Mooi begin! Merkbaar was dat JVOZ toch enigszins verrast was door de druk die Kloetinge in haar spel liet zien. Al snel na deze goal ging JVOZ dan ook al over tot het wisselen van een speler. Een speler die normaal bij JO15-2 meespeelt, werd gewisseld door hun vaste laatste man. Misschien toch angstig dat wij nog meer gingen scoren…..

Maar goed, dat zat er helaas niet in. De eerste helft ging over en weer. Zowel JVOZ als wij kregen af en toe een kans, maar de wedstrijd speelden zich vooral op en rond het middenveld af. Het tempo en omschakelen van de jongens, vergden veel van hun inzet en loopvermogen. Met 0-1 gingen we de rust in.

De 2e helft begon helaas slecht voor ons. Al snel kregen we een penalty tegen. Een speler van JVOZ werd net aangetikt in ons 16-meter gebied. En dit al na 5 minuten in de 2e helft. Onhoudbaar voor Finn werd de penalty door JVOZ genomen, helaas een domper zo snel in de 2e helft. 1-1.

Wat volgde was een steeds beter spelend JVOZ. De druk werd groter, het tempo ging omhoog en wij kwamen maar beperkt meer in ons eigen spel. Een paar gevaarlijke aanvallen wisten wij wel te creëren, zelfs zo dat hun laatste man nog één keer zorgvuldig (net voor het bereiken van het 16 meter gebied) moest ingrijpen door Olivier, die was doorgebroken, te vloeren. Geel voor JVOZ, en voor ons net geen penalty. Wel natuurlijk een vrije trap op een gevaarlijke positie. Helaas konden wij die kans niet verzilveren.

Wat volgde waren nog drie prima goals van JVOZ. Een eindstand van 4-1. Eerlijk is eerlijk, hun spel was (de 2e helft) beter, het tempo lag hoger en op onderdelen kwamen wij fysiek te kort. De eerste wedstrijd die VVK JO15-1 heeft verloren. Maar kijkende naar het spel van JVOZ absoluut geen schande. We hebben echt als team hard gewerkt, complimenten naar iedereen, maar helaas konden we de overwinning niet afdwingen.

A.s. maandag spelen we weer een oefenwedstrijd. Dan tegen FC Dordrecht JO15-1. Zij spelen nog een niveautje hoger dan JVOZ. We spelen in het stadion, en voor de mannen wordt dit weer een mooie ervaring! Tot volgende week.