Kloetinge JO9-1 doet mee aan het NK talententoernooi in Castricum

Talenttoernooi JO9 (NK Castricum)

22 april 2018

In het eerste weekend van de meivakantie heeft vv Kloetinge JO9-1 deelgenomen aan het NK talententoernooi in Castricum (Noord-Holland). Om deel te kunnen nemen aan dit toernooi hebben we aan het begin van het seizoen dik verdiend een ticket weten te bemachtigen via het districtskampioenschap Zuid I in Valkenswaard.

Om zeker weten op tijd in Castricum te zijn werd er een dag eerder met papa’s, mama’s en broertjes en zusjes al afgereisd naar Noord-Holland. Onderweg eerst een competitiewedstrijd in Oudenbosch tegen Victoria ’03 O9-1. Na een vermakelijke wedstrijd werd door ons geheel terecht de 6-6 gemaakt in de laatste minuut. De gelijkmaker werd gevierd als de winnende goal. Wat wil je als je kort daarvoor door een penalty op achterstand bent gekomen……. De stemming zat er dus al goed in. Na het douchen werden de jongens getrakteerd op wat lekkers van de bijna jarige Storm en schitterende shirts waarmee we netjes voor de dag konden komen. Lamb Weston - Meijer, bedankt hiervoor. Enthousiast de auto in voor het vervolg van de reis naar ons hotel/camping. Aangekomen op plaats van bestemming werden de zwembroeken aangetrokken voor een duik in het zwembad of werden er andere activiteiten ondernomen. Na het eten, iets later dan gebruikelijk, toch op tijd naar bed ;-).

Uitslapen was er niet bij. De technische staf verwachte namelijk iedereen op tijd, 7.30 uur, bij het ontbijt. Zoals altijd waren de jongens en ouders netjes op tijd en werd de nodige energie genuttigd ter voorbereiding op het toernooi.

Na een kort ritje met de auto waren we op plaats van bestemming, het sportcomplex van vv Castricum. We werden netjes ontvangen en konden ons verder voor gaan bereiden op het toernooi. Het toernooi begon met een heuse openingsceremonie (met Wilhelmus) waar we, met dank aan Marcel (papa Storm), werden gesteund door de ‘leeuw’ van vv Kloetinge.

In totaal waren 32 teams verdeeld over acht poules gaan strijden om de titel van “Nederlands kampioen”. Samen met Kolping Boys (Alkmaar), FVC (Leeuwarden) en VVIJ (IJsselstijn) waren we ingedeeld in poule C. In de poulewedstrijden (alle wedstrijden werden afgewerkt middels 2 helften van 11 minuten) waren de onderlinge verschillen erg klein. De eerste wedstrijd werd nipt verloren (5-4) van VVIJ. De andere 2 poulewedstrijden eindigden na spannende wedstrijden in 1-1. In de poule eindigden we als 3e. Maar wat hebben de jongens gestreden. De zon deed ook aardig zijn best om ons op te warmen. Vooral op het kunstgras was het op en top zomer. Plastic flesjes werden bewaard en continu opnieuw gevuld om de jongens te voorzien van heerlijk koel water. De papa’s, mama’s, broertjes en zusjes vermaakte zich prima langs de lijn….aanmoedigen, picknicken, spelen, zorgen dat iedereen zijn natje en droogje had…..het verliep allemaal heerlijk gemoedelijk.

Na de poulewedstrijden was er een ‘korte’ pauze voordat het vervolg van het toernooi van start ging. De eerst volgende wedstrijd was tegen DIA uit Teteringen (nr. 3 – poule D en uiteindelijke winnaar sportiviteitsprijs). Dit was een wedstrijd voor een plaats bij de eerste vier van de teams die 3e waren geworden in de poule. Na een spannende wedstrijd die gelijk op ging trokken we helaas aan het kortste eind, 1-2 nederlaag. Net als in de voorgaande wedstrijden hadden de jongens meer verdiend. De jongens baalden verschrikkelijk en de wedstrijden kosten al zoveel energie door het heerlijk (te) warme weer. Uithuilen en opnieuw beginnen……… nog twee wedstrijden voor de plaatsen vijf tot en met 8 (bij de nr.3 uit de poules). De volgende wedstrijd was die tegen PVCV (Vleuten). Waar de voorgaande wedstrijden gelijk op gingen wilde het deze wedstrijd niet lukken en werd het ondanks de inzet een nederlaag, 3-1. Dan de laatste wedstrijd…….. nog een keer alles uit de kast tegen RKSVN (Neer) om met een overwinning het toernooi af te kunnen sluiten. Een tegentreffer, halverwege de eerste helft, kwamen we ondanks alle inzet niet meer te boven, 1-0. Door deze nederlaag eindigden we als nr. 8 van alle nr. 3 uit de poules. Onze jongens hebben gevochten tot het laatste fluitsignaal. De teleurstelling was groot … warm …. moe …. pijntjes …. balen.

De verschillen in de wedstrijden waren klein en met een beetje geluk hadden we nog wel een wedstrijd kunnen winnen. Wat een leuk en leerzaam toernooi was dit maar zeker ook een uitpunttingsslag gezien de warme temperatuur in combinatie met het aantal wedstrijd minuten in een toch wel korte tijd achter elkaar. Een groot compliment voor de jongens. We hebben gevoetbald zoals we altijd doen en geknokt ondanks de pijntjes tijdens de laatste paar wedstrijden.

Na de sluitingsceremonie, waar we nog een mooie schaal en een vaantje kregen als aandenken, hebben we het weekend afgesloten bij “de Patatoloog”. Frietjesssssss!!

Al met al een top weekend met alle gezinnen en een geweldige ervaring voor de jongens.