Kloetinge Mo15-2 overtreft verwachtingen in toernooi Vogelwaarde

Toernooi Vogelwaarde

Kloetinge MO15-2

1 juni 2018

Na een roerig verlopen voorjaarscompetitie breekt ook voor de Mo15-2 het toernooien seizoen aan. Voor ons staan 3 toernooien op het programma. Het eerste toernooi is het Bert van der Meijden toernooi in Vogelwaarde. In de competitie was het kwaliteitsverschil tussen de top 4 vrij klein en waren de teams aan elkaar gewaagd. In dit toernooi was het niet anders.

De eerste tegenstander was Axel Mo15-1. Het team waar we in de competitie onze grootste nederlaag tegen geleden hebben. De meiden waren echt in de stemming om dat missertje even recht te zetten. Vanaf de aftrap waren we de betere partij met een hele serie halve kansen. Jammer dat het steeds “net niet” was. Maar een gelijkspel was ook al een hele prestatie. Helaas was ons dat niet gegeven, want na een zeldzame uitbraak van Axel die tot hun eerste corner verwerkt werd wisten ze heel effectief in de laatste minuut te scoren. Weer een doelpunt tegen in de laatste minuut……. ;-( dat wordt zo langzamerhand een dingetje.

De tweede wedstrijd was tegen Terneuzen Mo15-1, het enige team uit de 1e klasse. De enige onbekende tegenstander van de avond en de gedoodverfde winnaar van het toernooi. Vol goede moed werd de wedstrijd begonnen. Van begin af aan waren de duels om de bal fel en fysiek. Met regelmaat wat over het randje. Helaas was de scheidsrechter de mening toe gedaan dat het allemaal door de beugel kon. Het was ook zo’n (over het randje) fysiek duel dat Terneuzen de bal op leverde waardoor een speler een vrije schietkans op onze goal kreeg die met geluk binnen viel. 0-1. Met een goed uitgespeelde combinatie wisten we nog gelijk te maken, maar tot ons verdriet werd nu wel het vlagsignaal van de grensrechter wel gevolgd en het doelpunt afgekeurd. Gelukkig was op het 2e doelpunt van Terneuzen niets af te dingen, zodat we uiteindelijk vrede konden hebben met het verlies. We hebben ze toch echt goed partij gegeven.

De derde wedstrijd was tegen de gastvrouwen, Vogelwaarde. Een leuk team dat ons wat spel betreft goed ligt. Omdat dit op papier de zwakste tegenstander was hebben we hier iets gas terug genomen. Niet dat de tegenstander veel kansen kreeg. Net voor de helft van de wedstrijd wisten we na een goede combinatie en een fair doorgezet duel de bal via de korte hoek in de goal te krijgen 1-0 Daarna probeerde Vogelwaarde door het inbrengen van wat wissels nog wel wat druk te zetten, maar dat mislukte. Onze verdediging was scherp en voldoende bij de les. Na opnieuw een goede combinatie aangevuld met een individuele actie wist onze gastspeler de 2-0 in het goal te prikken. Dit was ook de eindstand.

Direct hierna stond de kraker tegen de competitie kampioen Wolfaartsdijk op het programma. Wat er verder ook gebeurde, die wedstrijd wilden we winnen. Dat was ook duidelijk te zien aan ons spel. Fel in de duels, goed samenspelend wisten we de tegenstander met regelmaat terug in hun strafschopgebied te dringen. Af en toe wisten ze onder die druk uit te voetballen en ontstonden er gevaarlijke situaties voor onze goal. Het was duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd zijn. Het was uiteindelijk op basis van inzet en doorzettingsvermogen (hier had de scheids volgens de tegenstander best mogen fluiten) dat de bal met een punt gaaf afstandsschot over de keeper van Wolfaartsdijk gelegd werd. 1-0 voor onze meiden. Ook al probeerden de tegenstander nog aan te zetten, ze liepen bijna nog tegen een 2e tegendoelpunt op. Wat ons betreft een terechte uitslag.

Hiermee waren de kaarten geschud en was het toernooi gespeeld. Omdat andere wedstrijden minstens zo spannend waren was het voor de organisatie tellen geblazen. Met als resultaat dat wij de beker voor de 3e plaats mee mochten nemen. Geweldig gedaan meiden! We kunnen terug kijken naar een erg leuke voetbal avond met een prima resultaat.