Kloetinge JO15-1 wint Internationaal Toernooi in Wassenaar

Toernooi Blauw-Zwart Wassenaar

2 juni 2018

Waar veel jongens van JO15-1 naar uit keken, maar ook Jimmy, John, Eric en Gaico, stond dit weekend op het programma. Het toernooi in Wassenaar. Voor veel Kloetinge spelers een herinnering waar ze nog lang op terug kijken.

We vertrokken al vroeg, 7.45 vanaf Kloetinge om rond 9.30 in Wassenaar te arriveren. Vandaag wel zonder Sander. Hij mocht met JO17-1 mee om daar zijn scorende kwaliteiten te laten zien, in de nacompetitie (2-1 winst..!!).

Na de opening en de teamfoto's ging het toernooi van start. Het deelnemers veld was wel wisselend, niet alleen qua nationaliteit (Nederlands, Belgische en Duits) maar ook qua speelsterkte. In totaal deden er 20 teams mee.

Deze eerste dag stonden de poulewedstrijden op het programma. 4 wedstrijden van 20 minuten. Winnen en genieten was de opdracht. En dat deden we. Alle vier de poulewedstrijden werden overtuigend gewonnen. Na alle poulewedstrijden was er door Blauw Zwart een prima diner verzorgd. Nasi, Macaroni, Sate, Kroepoek en boontjes stonden op het menu. Voor ieder wat wils, hoewel sommige spelers toch liever voor het broodje kroket gingen.

De eerste dag zat er qua toernooi op. Op naar het hotel. Zoals al jaren gebruikelijk sliepen wij in het StayOkay hotel in Den Haag. Een prima plek! Het team werd in twee groepen verdeeld over een 7 & een 6 – persoons kamer. Mooi dat Sander inmiddels ook gearriveerd was zodat het hele team compleet was. Na de kamerindeling nog even met zijn allen Den Haag in. De 2e jaars wisten de weg en rechstreeks liepen we richting een Pizzeria en een Shoarma zaak. Natuurlijk wist (bijna) niemand deze verleiding te weerstaan, en de Kapsalons, Doner Kebab en pizza Margaritha werden besteld.

Terug in het Hotel tijd voor het avondprogramma. Poelen, tafelvoetbal, kaarten, Belgie-Portugal kijken, veel lol maken en op zijn tijd een biertje (voor de leiding dan). Normaal op tijd naar bed voor een wedstrijd, maar in een weekend als dit niet............(de laatsten sliepen rond 5.00 uur...).

Ontbijtje de volgende ochtend, uitchecken en hup weer naar BlauwZwart voor het vervolg. Weer drie keer winnen in de plaatsing poule's zou een finale plek opleveren. Ook dat werd gedaan, waarbij het zeker tegen Graaf Willem II Vac toch wel enige moeite kostte. Een ploeg uit Wassenaar zelf, maar gezien hun sportiviteit en taalgebruik zou je dat niet verwachten! Jammer om dan te zien dat gewoon een minder spelende ploeg, door middel van zware overtredingen onze jongens probeerden te stoppen. Maar goed, uiteindelijk wel gewonnen met (1-0) waardoor een finale plek verzekerd was.

De finale werd gespeel tegen VV Duffel. Een Belgische ploeg, fysiek sterk maar voetballende minder. Na het Belgisch Volkslied en het Wilhelmus ging deze spannende wedstrijd van start. Helaas snel een tegen goal, waarbij je zag dat wij moeite hadden met hun fysiekheid en lange trappen naar voren. In de rust er op aangedrongen om gewoon ons eigen spel te blijven spelen. Dit werkte! Al snel kwamen onze treffers waardoor we uiteindelijk de finale wisten te winnen met 3-1! Een prachtige prestatie! Eindelijk is Kloetinge een keer toernooi winnaar geworden, want dat is in alle voorgaande BlauwZwart toernooien nog nooit gelukt!

Op naar de prijs uitreiking. Twee grote bekers (één wisselbeker) en ook nog de prijs van 'Meest Waardevolle Speler van het toernooi' (Olivier) waren het resultaat. Al met al een prachtig weekend waarbij alle complimenten uitgaan naar het team! Niet alleen in het veld een topprestatie geleverd maar ook daarbuiten hebben we ons echt als team opgesteld! Geen wanklanken, groepjesvorming of rottigheid etc.! Een genot om van dit team leider te mogen zijn!

Tot slot ook alle dank naar BlauwZwart. Zij hebben een prachtig en goed georganiseerd toernooi neergezet.

Dit weekend geen programma, zodat we de JO17-1 kunnen gaan aanmoedigen. Volgende week nog de laatste echter voetbal activiteit. Dan gaan we naar Wageningen, om te kijken of we bij dit NK-Voetbaltalenten Toernooi ook nog kunnen 'scoren'.

Tot over 2 weken.

Bekijk hier ook het verslag en de foto's van het toernooi op de website van Blauw-Zwart