JO15-1 Het laatste verslag van Seizoen 2017 – 2018

Toernooi Wageningen

16 juni 2018

Dit weekend stonden de laatste wedstrijden voor JO15-1 gepland. We zouden deelnemen aan de finales van het NK Voetbaltalenten toernooi in Wageningen. Begin dit seizoen hadden we het toernooi om de voorrondes (in Valkenswaard) gewonnen, waardoor we een ticket voor de finales hadden verdiend.

Maar ook de JO17-1 moest zaterdag een soort van finale spelen. In de nacompetitie speelden zij de laatste wedstrijd tegen TSC. Bij winst zou de JO17-1 in de vierde divisie blijven en bij verlies degradatie naar de hoofdklasse. Alles moest dus op alles worden gezet om JO17-1 te laten winnen. Dus er werden ook vier jongens van JO15-1 ingevlogen (Sander, Jussi, Finn en Olivier), waardoor wij JO15-1 te weinig spelers had om naar Wageningen af te reizen. Gelukkig hoefden we de deelname van VV Kloetinge niet te annuleren, want JO15-2 was bereid om onze plaats in Wageningen in te nemen. Mooi dat zij dit op zo een korte termijn wilden overnemen!

Dus ja, geen verslag over de prestaties van JO15-1 dit weekend. Wel een mooi moment om even kort terug te blikken op het seizoen 2017 – 2018.

Een mooi seizoen! Persoonlijk denk ik op alle fronten geslaagd. Wij zijn gestart met een goede voorbereiding, teamvorming was daar het belangrijkst. De meesten kenden elkaar natuurlijk al wel, maar er waren ook enkele spelers van buitenaf gekomen (Anselmo, Jake en Olivier). Al snel kregen we in de gaten dat hier een mooi team stond.

Het niveau van dit team zag je wekelijks omhoog gaan. We hebben veel goede wedstrijden gespeeld met echt goed voetbal. Veel complimenten ontvangen van de tegenstanders, ouders, supporters en noem maar op. Natuurlijk goed werk van de trainers, maar ook van de spelers groep. De spelers waren niet alleen heel fanatiek en leergierig in het veld. Nee, ook daarbuiten was dit een mooie groep jongens bij elkaar. Geen groepjes, geen rottigheid, maar veel (voetbal)plezier!

Natuurlijk ook mooie prijzen gepakt. Toernooien gewonnen en natuurlijk het kampioenschap! Bijna geen wedstrijd verloren!

• 59 wedstrijden zijn er gespeeld (incl. alle toernooi wedstrijdjes);
  • Slechts 2 wedstrijden verloren (JVOZ JO15-1 & FC Dordrecht JO15.1);
  • 284 goals zijn er gemaakt (146 in de competitie);
  • Slechts 31 tegen goals (7 in de competitie);
  • 162 assists zijn er gegeven;
  • Gemiddeld scoren we elke wedstrijd bijna 5 x!;
  • We hebben 3248 wedstrijd – minuten gemaakt;
  • 0 rode kaarten, 0 schorsingen en slechts 5 gele kaarten.

Een indrukwekkend rijtje statistieken. Alleen te realiseren als iedereen er voor gaat. En dat hebben we dit seizoen gedaan. Niet allen de jongens, maar iedereen daar omheen ook.

Denk aan:

• Alle ouders, verzorgers & Opa en Oma’s; Fantastisch om te zien dat zij altijd gesupporterd hebben, als taxi’s hebben opgetreden, Foto’s gemaakt en alle jongens gesteund hebben;
  • De wasvrouwen & Adrie; Wanneer we ook speelden, doordeweeks of in het weekend, de kleding lag altijd keurig gewassen en gestreken klaar;
  • Ron Quinten; Hij heeft ook dit seizoen weer prachtige foto’s gemaakt. Reisde voor belangrijke wedstrijden ook met ons mee;
  • Jurgen Voet; Zelfs live-streaming was hem niet te veel. Prachtige Youtube beelden staan online en zeker mooi voor later;
  • Bestuur / secretariaat van VV Kloetinge; elke wedstrijd was alles (velden, kleedkamers, scheidsrechters etc) weer goed geregeld. Complimenten daarvoor;
  • Vrijwilligers van de Kantine; zij stonden altijd klaar om ons maar ook de tegenpartij van de nodige koffie & drankjes te voorzien
  • De sponsors; tja, die heb je ook natuurlijk ook altijd hard nodig….
  • Alle andere betrokkenen die we mogelijk vergeten zijn.

Tot slot houden we a.s. vrijdag nog een gezellig BBQ met het hele team, ouders / verzorgers, broertjes en zusjes! Dan is het seizoen echt voorbij…..

Namens het hele team & de staf dan ook veel dank voor ieder zijn inzet en natuurlijk iedereen heel veel succes het komende seizoen zowel in als buiten het veld!

Wij kijken terug op een geweldig jaar en een geweldig team.

Jimmy, John, Eric en Gaico