Kloetinge JO13-2 op kampioenstoernee naar DOS Kampen

Toernooi DOS Kampen

2 juni 2018

Nadat vorige week maandag het kampioenschap werd binnengesleept stond op 2 juni een nieuwe uitdaging te wachten. Door contacten van 1 van onze hoofdsponsors Van de Velde installatietechniek werd de vereniging uitgenodigd deel te nemen aan het toernooi van DOS Kampen.

Nu ligt Kampen niet bepaald om de hoek en het toernooi startte al aan het begin van de zaterdagochtend. DOS Kampen had hiervoor geregeld dat de spelers met begeleiders in het sponsorhome konden overnachten. Dus ….. zo vertrok JO13-2 vrijdag aan het eind van de middag al naar Kampen.

Voor vertrek ontvingen de jongens van alle ouders nog een prachtig kampioensshirt dat met spoed door de man van de kleding Danny Hijdra i.s.m. met Erik Intersport besteld, bedrukt en geleverd werd. Bedankt voor de snelle service!

Nu is het echt tijd voor vertrek want we worden verwacht in Kampen en er staat ook nog een tussenstop gepland bij MacDonald’s, waar de spelers en begeleiders door frietleverancier Lamb-Weston/Meijer een maaltijd krijgen aangeboden. Met gevulde magen werd de reis vervolgd.

Rond 21.15 uur kwamen we eindelijk, vanwege de nodige omleidingen en vertragingen aan in Kampen. Daar werden we zeer gastvrij onthaald door de organisatie en bestuursleden van DOS Kampen. Het slaapverblijf werd ingericht en de snoepzakken onder de luchtbedden geschoven en uiteraard nog een balletje getrapt op het met kunstgras bekleedde hoofdveld. De chauffeurs, begeleiders en spelers werden voorzien van een natje en een droogje en de meegebrachte roombolussen werden ook geproefd. Ondertussen werd er nog gepoogd een pizza te bestellen door de jongens. De begeleiding speelde het spel mee en zo stonken de jongens in hun eigen grappenmakerij en stonden met verschrikte gezichten in de kantine toen gemeld werd dat er net bij de ingang inderdaad een pizzakoerier had aangebeld. Oeff wat nu uh geen geld meegenomen, het kwartje viel uiteindeijk…. hilariteit alom.

De trainer had eerder op de avond de verwachting uitgesproken hoog te eindigen op het toernooi en de jongens dropen op tijd af naar hun slaapvertrek. Ze kregen nog even de ruimte om muziek te luisteren te kletsen en natuurlijk de suikerspiegel op niveau te brengen.

Een aantal vatte redelijk vlot de slaap en heeft de nodige uurtjes meegepakt, anderen raakten niet uitgepraat ;-). Om 7 uur klonk de wekker: wakker worden wakker worden wakker worden. Inmiddels hadden de vrijwilligers van DOS de ontbijttafel gedekt en konden de jongens aanschuiven voor een uitgebreid ontbijt dat aangeboden werd door 1 van de sponsors van DOS Kampen, Leon Dijkstra schilderwerken. Hartelijk dank!

Eén van de trainers was zaterdagochtend vroeg uit Goes vertrokken en inmiddels ook aangekomen. Het werd nu toch echt tijd om klaar te maken voor het toernooi. Om 9.30 uur was de gezamenlijke opening op het hoofdveld. We speelden in een poule van 6, 5 wedstrijden van 15 minuten.

De eerste wedstrijd tegen Go Ahead Kampen de aartsrivaal van DOS Kampen hadden we eigenlijk moeten winnen dat lukte na een valse start helaas niet meer. De trainers zagen na deze wedstrijd al snel in dat de combinatie op locatie ‘slapen’ en de volgende dag een toernooi niet helemaal samen ging…. Na de eerste 2 wedstrijden stond de lunch al weer klaar, ook dit was allemaal voor het team geregeld. Echt top! Vaste supporters meldden zich ook nog en even later ook nog een vertegenwoordiging van ons bestuur en de BCK. Met iets meer support langs de lijn werden de uitslagen iets beter; 2 gelijke spelen en zowaar in de laatste wedstrijd winst met het enige door JO13-2 gemaakte doelpunt van het toernooi. Voor een aantal jongens bleek het een uitputtingsslag, waarbij ook blessureleed niet uitbleef. Tijd om te douchen en klaar te maken voor de prijsuitreiking. We wisten al dat we niet hoog geëindigd waren maar in elk geval niet laatste geworden. Hier dus geen kampioenschap. Wel een mooie beker en een fantastische ervaring rijker.

Het was een zeer geslaagd weekend waarbij we DOS Kampen zeer hartelijk bedanken voor de uitnodiging en de superverzorgde 2 dagen. Het was top, we zijn super gastvrij door jullie ontvangen en in de watten gelegd. Er is veel plezier gemaakt en de jongens hebben een herinnering waar ze nog regelmatig aan terug zullen denken.

Na het toernooi reist een deel nog naar Ede af om daar de nacompetitiewedstrijd Kloetinge – DTS Ede bij te wonen. Precies aanvang 2e helft arriveren we daar om vervolgens Kloetinge de winst te zien binnen halen. Een mooie afsluiting van een geslaagd toernooi weekend.

DOS’ers, trainers, begeleiders, supporters, sponsors en natuurlijk spelers super bedankt voor een fantastisch toernooiweekend!!!