Kloetinge JO17-1 trekt aan het langste eind tegen MOC'17 JO17-1

Onder 17 beker poule, Groep 1 07

8 september 2018 15:00

I.J.E. (Ivo) Talboom

Vandaag de tweede wedstrijd in de bekercompetitie. Om 15.00 uur werd er afgetrapt in Bergen op Zoom waarbij MOC'17 JO17-1 de tegenstander was. In de voorbereiding had Kloetinge geoefend tegen MOC en deze wedstrijd werd door Kloetinge met 2-4 gewonnen. De spelers van Kloetinge waren er op voorbereid dat de tegenstand deze wedstrijd meer zou zijn dan in de oefenwedstrijd.
Aan het begin van de wedstrijd kregen beide ploegen mogelijkheden, maar de afronding was niet nauwkeurig waardoor het nog even wachten was op doelpunten. Beide teams zaten er kort op met de nodige felle duels. Zowel MOC als Kloetinge probeerden voetballend op te bouwen en de oplossing te vinden. Na zo'n 15 minuten spelen een fout aan de rechterkant van onze verdediging. De speler van MOC was alert en kon de bal voorgeven op de vrijstaande spits van MOC. Het was voor de spits niet moeilijk om Finn (onze keeper) van dichtbij te passeren en zo MOC op een 1-0 voorsprong te zetten.
Kloetinge moest op jacht naar de gelijkmaker. Vijf minuten na de 1-0 kon Sander alleen op de keeper af, maar Sander werd aan zijn shirt onderuit getrokken door de verdediger van MOC. Normaal gesproken zou je zeggen "het neerhalen van een doorgebroken speler en het ontnemen van een scoringskans" en dus rood voor de verdediger van MOC. Maar de scheidsrechter wilde er niets van weten en gaf Kloetinge slechts een vrije trap (ondanks de vele protesten). De vrije trap leverde niks op.
Kloetinge drong aan en in de 25e minuut werd het 1-1. Een lange bal van Ivann kwam bij Sander die op de keeper afging. De keeper van MOC redde in eerste instantie half op de inzet van Sander, maar in de tweede instantie kon Sander met de binnenkant van zijn voet de gelijkmaker scoren. Nog geen 2 minuten na de 1-1 een aanval over rechts. Joël ging goed door en legde de bal terug op Sander die eenvoudig de 1-2 kon binnenschieten.
In de 28e minuut een perfecte voorzet van Ufuk vanaf de linkerkant van het veld waardoor Jilles redelijk vrij de 1-3 kon binnenkoppen.
Voor de rust nog een aantal mogelijkheden aan beide kanten, maar tot scoren kwam het niet waardoor de spelers met een 1-3 ruststand de kleedkamers opzochten.
Dan de tweede helft. Kloetinge probeerde de voorsprong uit te bouwen en MOC probeerde de aansluitingstreffer te scoren. Beide ploegen kregen wel mogelijkheden, maar de scherpte ontbrak. Aan beide kanten hadden de keepers en verdedigers vandaag genoeg te doen.
MOC maakte veel (kleine) overtredingen die door de scheidsrechter niet gezien werden en als Kloetinge er gevaarlijk uitkwam, was het (volgens de assistent scheidsrechter) buitenspel. Ondanks de vele overtredingen, hield de scheidsrechter vanmiddag de kaarten op zak. Kloetinge moest zich hierdoor niet uit de wedstrijd laten spelen en geconcentreerd blijven spelen.
In de 70e minuut kreeg MOC een vrije trap aan de linkerkant van de helft van Kloetinge. Deze werd niet goed verwerkt en zo kon MOC dan toch de aansluitingstreffer scoren. Wat restte was een wedstrijd met overtredingen, mogelijkheden voor Kloetinge en MOC dat probeerde de gelijkmaker te scoren. In de laatste minuut werd Sander in het strafschopgebied onderuit gehaald, maar ook niet vond de scheidsrechter geen overtreding en dus geen penalty. Gelukkig bleef het bij de 2-3 en sloot Kloetinge ook deze bekerwedstrijd winnend af.
Volgende week de laatste bekerwedstrijd in deze poulefase waarbij Kloetinge bovenaan staat met 6 punten uit 2 wedstrijden. Dan ontvangt Kloetinge om 13.15 uur op het Wesselopark Sprundel JO17-1.

Eerste helft [Jurgen Voet]

Tweede helft [Jurgen Voet]