Kloetinge JO17-1 wint de bekerwedstrijd van Roosendaal JO17-2

Onder 17 beker poule, Groep 1 07

1 september 2018 13:15

J. (Jelco) de Pater

Vandaag de eerste "echte" wedstrijd van dit seizoen. Na de overwinningen in de oefenwedstrijden tegen MOC'17 JO17-1 en IFC JO17-1 was vandaag in de bekercompetitie Roosendaal JO17-2 de tegenstander.

Dit keer een beknopt verslag, omdat de verslaggever de aandacht tussen 2 wedstrijden moest verdelen.
Roosendaal begon redelijk fel aan de wedstrijd en Kloetinge speelde onrustig (net als vorige week trouwens). Door een inschattingsfout achterin was het Roosendaal dat op een 0-1 voorsprong kwam na zo'n 6 minuten spelen. Daarna was het Kloetinge dat de regie over de wedstrijd overnam. In de 13e minuut wilde de verdediger van Roosendaal opbouwen. Hij schoot echter de bal tegen Joël aan die de 16 meter inliep. Joël speelde Sander aan die de keeper in de linkerhoek passeerde en zo de gelijkmaker scoorde. Twee minuten later kwam Kloetinge op een 2-1 voorsprong. Een diepe bal van Ivann op Sander die de bal meenam. Sander gooide er een aantal kapbewegingen uit en schoot de bal vanaf de rand van het strafschopgebied in de rechterhoek.
Vijf minuten voor rust werd Sander onderuit getrokken in het strafschopgebied van Roosendaal. De scheidsrechter twijfelde niet en legde de bal op de stip. Sander ging achter de bal staan en passeerde de keeper in de rechterhoek en zette zo de 3-1 op het scorebord. Vlak voor rust scoorde Sander wederom. Een mooi driehoekje op het middenveld zorgde voor ruimte waardoor Ivann de bal hoog de linkerkant van de 16 meter kon inspelen. Met een mooi lobje over de keeper (net langs de paal) scoorde Sander de 4-1.

Na rust speelde Kloetinge niet goed. Veel foute passes, weinig druk naar voren, veel spelers die stilstonden en weinig combinaties. Daardoor kwam Roosendaal beter in de wedstrijd. Dat leidde tot mogelijkheden, maar niet tot echt grote kansen. Ook Kloetinge creëerde geen kansen en dus leek de wedstrijd dezelfde eindstand te hebben als de ruststand. Leek, want in de laatste 2 minuten van de wedstrijd scoorde Ivann nog uit een vrije trap net buiten de 16 meter aan de rechterkant van het veld. Het slotakkoord van de wedstrijd was voor Jake. Een voorzet van Jussi werd door de keeper niet goed verwerkt, waardoor Jake, met een kopbal, de stand op 6-1 kon brengen. Dat was ook de eindstand.

Een degelijke overwinning van Kloetinge met vooral in de eerste helft goed voetbal. Volgende week de tweede wedstrijd in de bekercompetitie. Dan speelt Kloetinge in Bergen op Zoom. Om 15.00 uur is MOC'17 JO17-1 de tegenstander.

'6 0-1
'13 1-1 Sander (Joël)