Kloetinge JO13-1 eenvoudig langs Zeelandia JO13-1

Onder 13 beker poule, Groep 1 01

8 september 2018 10:00

Afgeschermd

Na de eerste overwinning in de bekercompetitie tegen Steenbergen uit en de oefenwedstrijd tegen JO15-1 van Yerseke  van afgelopen week, volgt vandaag 2de bekerwedstrijd op het eigen Wesselopak. De wedstrijd wordt gespeeld in een lekker nazomer zonnetje. Finn Z en Robin nog op de bank wegens blessures, alsmede Doug uit de JO13-2 die afgelopen week goed inviel tijdens de oefenwedstrijd.

Kloetinge zocht direct na het fluitsignaal de aanval en een eerste schot op doel kwam van Wesley, snel gevolgd door een 2de schot, waarna Mica op de lat schoot en Pieter het nog een keer probeerde in de rebound. Vervolgens versierde Jorik een corner die werd genomen door Wessel, maar het net werd nog niet gevonden.

Beide partijen waren wat onrustig in hun spel en ook Zeelandia wist in de beginfase een eerste schot op het doel van Finn V te plaatsen, maar die poging werd vakkundig afgestopt door Finn.

Na 10 minuten spelen viel de verlossende eerste goals aan onze kant. Mika stiftte op aangeven van Jens vanaf 20 meter de bal in het net. 1-0! Hierna ging het spel wat heen en weer, waarbij Zeelandia duidelijk minder gevaarlijk wist te worden dan de dreiging die Kloetinge wist te realiseren bij balbezit. Een vrije trap voor Zeelandia zorgde nog even voor gevaar, maar die werd klemvast afgevangen door Finn.

Na een appèl van de coach om de drukte uit te gaan, werd het spel van Kloetinge in de tweede fase van de eerste helft enigszins beter verzorgd en zagen we Jorik het spel mooi verleggen van rechts naar links via Boris die de volgende linies telkens goed wist te bereiken. In de laatste fase kwam Ricardo het veld in voor Jens en hij had meteen een mooie actie vanaf het middenveld tot de 16, waarna Mika mocht afmaken: paal! Na nog wat scrimmage bij de goal met o.a Pieter, Jorik en Persijn wist Zeelandia te counteren en een 2de schot op goal af te leveren, maar wederom klemvast Finn! Een mooie pass van Wessel op Pieter resulteerde in een schot op goal, met Ricardo in de rebound en nog een derde poging van Mika. Heel spannend, maar helaas zonder resultaat. Vlak voor rust wist Zeelandia nog naar de 16 van Kloetinge op te stomen maar deze poging werd koelbloedig verijdeld door Wessel, zodat Kloetinge men met 1 goal vóór, de rust in kon.

In de tweede helft vond de eerste poging op doel zijn oorsprong in de opbouw bij Boris over links met een keurige pass op Ricardo die vervolgens Mika goed wist te vinden. Het schot ging over, maar aangeraakt door de keeper, dus corner. Wessel nam de corner, maar helaas: over. Na 10 minuten kreeg Mika een vrije trap mee die vakkundig werd genomen door Thom. Door het midden gespeeld, tegen de handen van de keeper, rmaar voldoende hard, dus: goal! (2-0).

Rond de 20ste minuut zorgt een mooi pass-je van Jens op Ricardo ervoor dat Ricardo met (een stuk of) drie verdedigers achter zich aan alleen voor de keeper kan komen, maar de keeper weet het schot te blokkeren. Niet veel later zien we Persijn na een sierlijke rush op goal schieten: paal!

Teneinde de zege zeker te stellen kiest de coach in de laatste fase van wedstrijd voor een extra aanvaller. Wesley erin voor Thom. Met Wesley in plaats van Mika op links, Mika in de spits en Pieter op rechts, zien we vervolgens Pieter op aangeven van Jorik wegsprinten en de bal hoog voorgeven op Mika’s die net mist met het hoofd. Op aangeven van Wesley weet Mika echter snel daarna wel de 3-0 in te schieten!

In blessuretijd aangekomen maakt een Zeelandia verdediger een overtreding op Wesley, naar het leek, binnen de 16. Zonder het oordeelsvermogen van de overigens prima fluitende scheids ter discussie te willen stellen, werd aan de kant wel gedacht dat de bal op de stip had gekund. Zeelandia wist daarna op te stomen richting het doel van Kloetinge, maar heel ver kwamen ze niet want men liep zich vrij snel vast op Jay.

Kloetinge bleef aanvalslustig. Ver in blessuretijd, tot het eindsignaal bleven de jongens aandringen. Mika kapte na een pass op maat van Pieter knap een paar man uit, inclusief de keeper: 4-0 en hatrick Mika! Daarna nog enige scrimmage voor de goal met een overtreding op Mika randje 16! Dit resulteert in nog een vrije trap die helaas over ging.

Volgende week uit tegen JVOZ...