JO17-1 wint eerste oefenwedstrijd.

MOC'17 JO17-1

18 augustus 2018 15:30

Aan het einde van het seizoen ben ik altijd blij als het er weer even opzit, maar al kort daarna kijk je toch weer uit naar het nieuwe seizoen. Over het afgelopen seizoen gaan we het niet meer hebben, feit is dat we geen divisieniveau meer spelen maar onze kunsten in de hoofdklasse moeten vertonen. We gaan dat doen met een nieuwe en heel grote groep. Van het team van vorig jaar zijn acht spelers overgebleven, uit JO17-2 zijn twee spelers toegevoegd, van het kampioensteam JO15-1 maar liefst negen spelers en de twintigste speler van de groep komt uit JO15-2. De trainersstaf is helemaal anders dan vorig jaar dus je kunt wel spreken van een frisse start.

Dinsdag 14 augustus begonnen met trainen waardoor we met twee trainingen in de benen begonnen aan de oefencampagne tegen vierde divisionist MOC’17 JO17-1.

Wat valt er te zeggen over de wedstrijd, dat is altijd lastig omdat alles nieuw is, zelfs het veld waarop we speelden was nieuw. Naast een aantal slordigheden waren er toch ook zeker wel voldoende aanknopingspunten om mee verder te kunnen. Ons spel was af en toe vrij aardig en over het algemeen vond ik ons de bovenliggende partij.
Wel kwamen we, na een kleine twintig minuten op een 1-0 achterstand door een heel erg makkelijk gegeven strafschop en dat was toch wel wat tegen de verhouding in. Vijf minuten later was het al 1-1 als Merijn een corner van Joël binnenkopt. Vijf minuten voor rust komen we op 1-2 als opnieuw Merijn een vrije trap van Joël binnenkopt. De 1-2 was ook de ruststand. Hoewel MOC nog wel scoorde maar die treffer werd wegens buitenspel afgekeurd.

Na rust direct vijf wissels en meteen in de eerste minuut een knappe actie van Ufuk die kundig afrond en zo de stand op 1-3 zet. Nog geen vijf minuten later een actie op rechts van Joël en zijn inzet beland via de keeper voor de voeten van Jake en die heeft vervolgens geen moeite om de 1-4 binnen te tikken. Wij bleven wel de bovenliggende partij, maar langzaamaan sloop er wel wat nonchalance in ons spel. Er werd nog wat gewisseld en na laconiek ingrijpen werd het een klein kwartier voor het eind nog 2-4.
Mogelijk dat de conditie een rol begon te spelen maar de thuisploeg werd wat dreigender in de eindfase maar gescoord werd er niet meer.

Zo sluiten we af met een 2-4 overwinning na een nuttige oefenpot. Volgende week opnieuw een vierde divisionist als we onze voorbereiding voortzetten met een wedstrijd uit bij IFC.

Edwin

Bijgaand nog de wedstrijdbeelden, zowel de bewegende als de foto’s. Videobeelden zijn van Jurgen Voet en de foto’s van Nicolette van Herwijnen.
De foto's

De eerste helft: