Kloetinge JO13-1 start met winst uit tegen DESK

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

22 september 2018 11:45

Afgeschermd

Na een lange voorbereiding en een aantal beker/oefenwedstrijden kunnen we daneindelijk starten met de competitie. Deze week is er goed getraind dus de jongens zijn er klaar voor.

Na de aftrap is het gelijk Kloetinge dat druk zet op de verdediging van Desk. Het begin is wat rommelig maar na een kleine 10 minuten is Kloetinge de betere ploeg. Na een aantal goede combinaties komen we aantal keren voor het vijandelijke doel maar we zijn helaas niet scherp genoeg. We blijven de bovenliggende partij en geven geen kansen weg. Het probleem is de eindpass, deze is vaak nog slordig. Na 20 minuten spelen komt Wesley op links door en kan Wesley de bal onder de keeper van Desk schuiven. 0-1 Kloetinge.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Alle spelers op de helft van Desk. Er is weinig ruimte om te voetballen. Naarmate de wedstrijd vordert, komen we steeds meer door via de flanken en dit resulteert in een groot aantal kansen. Met name de keeper van Desk houdt er een aantal ballen goed uit. In plaats van dat we de boel proberen uit te spelen, zijn er een aantal spelers  bij ons die steeds voor de  individuele actie kiezen. Dit werkt niet.  Het blijft een teamsport dus we zullen het samen moeten doen. De wedstrijd nadert het einde.  Veel kansen maar de bal wil er gewoon niet in.

Vlak voor tijd komt de bal op links en wordt er een goede voorzet van Finn Z. gegeven op Jorik die kopt de bal keurig in de hoek. 0-2 Kloetinge. De wedstrijd is gespeeld. Vanuit de organisatie is er goed gespeeld en we hebben geen kansen weggegeven. We kunnen het onszelf een stuk makkelijker maken door de kansen beter te benutten. Maar er is  met vertrouwen gespeeld en de eerste 3 punten zijn binnen.

Volgende week komt Willem II op bezoek. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Kloetinge 013-1 is er klaar voor!