Na een moeizame eerste helft scoort Kloetinge JO17-1 er op los in de tweede helft

Terneuzen JO17-1

Onder 17 competitie (A-cat), Hoofdklasse F

22 september 2018 11:00

S (Stefan) vd Dorpel

Na de oefen- en bekerwedstrijden konden de spelers van Kloetinge JO17-1 zich vandaag opmaken voor de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. De spelers mochten vandaag hun opwachting maken op het veld van Terneuzen om aan te treden tegen Terneuzen JO17-1. Een lastige uitwedstrijd werd van te voren gezegd.

Een drietal spelers van Kloetinge zitten in de ziekenboeg. Thijs V. met een hersenschudding, Dook met zijn arm in het gips en Maxime met een vervelende voetblessure. Vandaag deden Merijn en Raphaël mee met Kloetinge JO17-2 (Kloetinge JO17-2 - Dauwendaele JO17-1 - eindstand 2-2).
Na 2 minuten de eerste kans van de wedstrijd. Niet voor Kloetinge, maar voor Terneuzen. Een schot van dichtbij werd echter door Terneuzen over de goal van Thijs de K. geschoten. Drie minuten later de eerste kans voor Jilles, maar de verdedigers en de keeper van Terneuzen gooiden zich voor het schot. Een waarschuwing voor Terneuzen, want in de 8e minuut een aanval van Kloetinge door het midden. Jilles zette goed door en bracht Kloetinge op een 0-1 voorsprong.
Terneuzen werd gaandeweg de eerste helft steeds sterker met goed combinatie voetbal en aanvallen via de buitenkanten. In de 27e minuut een aanval van Terneuzen. De verdedigers van Kloetinge dachten aan buitenspel, maar dit was het niet waardoor de aanvallers van Terneuzen het voordeel goed konden uitspelen en de gelijkmaker konden scoren. Dus toch de lastige wedstrijd die vooraf voorspeld was.
Met een 1-1 stand gingen de spelers naar de kleedkamer. Er moest beter gevoetbald worden anders zou een overwinning nog erg lastig worden (was ook de mening van de meegereisde supporters).
En dat gebeurde ook. Voor de maker van het verslag werd het een drukke tweede helft. Daarom deze keer maar een opsomming van de goals (die zeker na de 64e minuut snel achter elkaar vielen).
* 1-2 ('47) - aanval over rechts. Met een schot passeert Sander de keeper in de linkerhoek.
* 1-3 ('54) - kaats tussen Jussie, Jilles en Sander en vanuit de kluts schiet Sander raak.
* 1-4 ('68) - een penalty voor Kloetinge na een handsbal van een verdediger van Terneuzen. Sander benut de strafschop.
* 2-4 ('72)
* 2-5 ('75) - een corner van Sander. Via Ivann komt de bal bij Jilles die de keeper passeerde.
* 2-6 ('75) - een bal van Joël op Sander, die alleen op de keeper af kon en de keeper kansloos liet.
* 2-7 ('76) - na goed doorgaan van Jake kon Joël de zevende goal van Kloetinge scoren.
* 2-8 ('78) - bal van Sander op Joël die op zijn beurt Horssen bereikte. Horssen zette de bal meteen voor en Tijn L. kon                         van dichtbij de bal binnenkoppen.
* 3-8 ('79)
Na een enerverende tweede helft floot de scheidsrechter bij de 3-8 stand af en gingen de drie punten mee naar Kloetinge.
Samenvattend: een moeizame eerste helft van Kloetinge en een tweede helft waarin Terneuzen geen partij was voor de jongens van Kloetinge JO17-1.
Volgende week om 13.15 uur de eerste thuiswedstrijd van deze competitie. Dan komt Roosendaal JO17-1 op bezoek op het Wesselopark.
'8 0-1 Jilles
'27 1-1
'47 1-2 Sander
'64 1-3 Sander (Jilles)