Fotoverslag : VV Kloetinge JO13-1 - Willem II JO13-2 [comp, 4-0]

Willem II Tilburg BV JO13-2

Finn Zuijdwegt (vrije trap)
Pieter Huige (schot)

Onder 13 competitie (A-cat), 3e divisie C

29 september 2018 10:00

J.Nieuwdorp

Fotoverslag : VV Kloetinge JO13-1 - Willem II JO13-2 [comp, 4-0]

Na de 2-0 uit overwinning van vorige week zaterdag op DESK staat vandaag Willem ll JO 13-2 op het programma. Een team wat uit voornamelijk eerste jaars spelers bestaat, maar wel degelijk over goede kwaliteiten beschikt.

We beginnen vandaag op het zonovergoten wesselopark met Jorik en Wessel op de bank. Al snel blijkt dat de jongens opdracht hebben gekregen om Willem ll niet al te veel  te laten voetballen en ze beginnen dan ook gelijk met goed druk zetten. Willem ll heeft hier moeite mee. Na goed doorjagen op de keeper, van de tegenstander, door Mika resulteert al snel tot een hoekschop. Wesley neemt de hoekschop en Tom weet daar goed zijn hoofd tegen aan te zetten……….net naast. Maar de toon is direct gezet.

Na, met vlagen, een goede openingsfase van de wedstrijd krijgt Kloetinge in de 15eminuut een vrije trap net buiten het zestienmeter gebied. Finn Z gaat achter de bal staan. Een mooie trap met links en hij  krijgt de bal mooi strak in de linkerhoek van het goal…..1-0.

We blijven goed druk op de bal zetten en een paar minuten later krijgt Tom de bal in zijn voeten gespeeld en weet hard uit te halen……net over. Niet veel later stuurt Pieter Mika weg die de bal fraai weet af te maken…..2-0.

Af en toe weet Willem ll er goed uit te komen en laten ze wel degelijk zien dat ze over snelle behendige voetballertjes beschikken met  vaak mooi combinatie voetbal. Wel blijkt dat Kloetinge, naarmate de wedstrijd vordert, af en toe wat onrustig is aan de bal en dat levert dan ook regelmatig onnodig bal verlies op.  Ze blijven er wel voor knokken.

Na een lange bal  van onze keeper Finn komt de bal op het middenveld uit waarna de bal diep word gespeeld op Pieter die de 2 verdedigers van Willem ll van zich af weet te houden  en op het randje van het zestien meter gebied keihard uit weet te halen……..3-0, keeper kansloos.

Vlak voor rust krijgt Willem ll nog een vrije trap net buiten de zestien, maar dat levert geen gevaar op. De jongens gaan met een 3-0 tussenstand de rust in.

In de tweede helft beginnen Mika en Jay op de Bank. Willem ll begint sterk aan de tweede helft en weet er direct gevaarlijk uit te komen. Met hun snelle buitenspelers krijgen ze toch de eerste  grote kans in de tweede helft maar Finn laat even zien dat hij over geweldige keepers kwaliteiten beschikt en weet de bal tegen te houden. Een van de weinige uitbraken van Willem ll want achterin geven de jongens ontzettend weinig weg.

Tien minuten later komt de bal bij Wessel in de voeten, met voorafgaand een paar goede combinaties, en weet hij uit een bijna onmogelijke hoek de bal in de kruising te krijgen……….4-0 Kloetinge. Na de 4-0 worden Mika en Jay weer ingebracht, voor Wesley en Tom. Even later komt Willem ll er met mooi combinatie voetbal en een steekbal op de spits uit maar Finn laat ons niet in de steek en weet weer mooi redding te bieden.

Even later krijgt Mika de bal in de voeten gespeeld en met een heerlijke actie weet hij zichzelf vrij te spelen. Hij haalt verwoestend hard uit maar het zal weer eens geen waar wezen dat de lat in de weg zit. 3 minuten later krijgt de spits van Willem ll een diepe bal ingespeeld en weet te scoren, maar de goal word afgekeurd wegens buiten spel. Vlak voor tijd komt de bal bij Mika die op snelheid 2 man passeert maar de bal gaat net naast het doel.

Dan klinkt het eind signaal voor de jongens. Het is dan wel een ruime overwinning maar ze hebben er wel echt voor moeten knokken. Op naar volgende week, dan staat de uitwedstrijd naar RBC te wachten.