VV Kloetinge presenteert Yassin Ouja.

5 april 2023 20:00

Yassin Ouja (27) is de nieuwe aanwinst voor het vlaggenschip van VV Kloetinge.

vvk.jpgYassin Ouja ging als 13-jarige jongen naar de opleiding van Sparta Rotterdam en heeft hier 6 seizoenen kunnen spelen. Daarna ging hij op stage naar PEC Zwolle, waar het noodlot toesloeg in de vorm van een zware blessure. Hij knokte zich terug en zijn carriere vervolgde hij daarna in de top van het amateurvoetbal bij Magreb ‘ 90.

In de periode daarna voetbalde hij voor GVV Unitas, waarna hij samen met trainer Adjei voor Kozakken Boys koos.  Bij Kozakken Boys beleefde Ouja een mooie periode in de 2e divisie.

Na 3 seizoenen koos hij afgelopen zomer voor ASWH. Na een teleurstellend seizoen kiest Ouja dus nu voor het ambitieuze Kloetinge.

Ouja is een speler die de slagen van de zweep kent in de top van het amateurvoetbal.

De linkspoot is het het best te omschrijven als aanvallende middenvelder die ook als hangende buitenspeler uit de voeten kan. Dit biedt de selectie meer ‘’creatieve’’ mogelijkheden.

‘’ We waren op zoek naar een speler die de selectie naar een nog hoger niveau zal tillen. We waken ervoor om de balans in het elftal te behouden. Na uitvoerige gesprekken met de trainer en de TC is er een bepaald profiel uitgekomen. Binnen de Zeeuwse grenzen is er (helaas) geen speler van dit niveau met deze specifieke kwaliteiten beschikbaar, maar dit biedt ook weer kansen. Gezien zijn ervaring in de 2e en 3e divisie is Yassin precies zo’n speler die de creativiteit kan aanwakkeren en dus de trainer weer mogelijkheden geeft. We hebben lang moeten wachten, maar als de kans dan voorbij komt, zijn we verheugd met Yassin tot overstemming te zijn gekomen en zal hij in ons mooie groen wit gaan spelen. Aldus Sofyan Azzagari, TC-lid’

Ouja zelf kijkt ook uit naar zijn nieuwe uitdaging. Ik had echt niet verwacht dat ik ooit voor een Zeeuwse club zou voetballen. Ik was ook met meerdere 3e divisieclubs in gesprek, maar het verhaal van Kloetinge spreekt me echt enorm aan. Hoe ze vorig jaar kampioen zijn geworden en dan direct nu zo presteren, ik wil daar onderdeel vanuit maken. Nu hopen dat ze het kampioenschap pakken en dan gaan we direct de 3e divisie aanvallen.