Startsein Ambitieplan Wesselopark

27 januari 2022 13:00

Het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Goes heeft zich deze week inhoudelijk positief uitgesproken over het op verzoek van de gemeente Goes door V.V. Kloetinge (VVK) en Stichting Sportpark Wesselopark Kloetinge (SSWK) opgestelde “ambitiedocument Wesselopark”. Het ambitiedocument is het startsein voor de gemeente en de vereniging om vanuit een gemeenschappelijk doel (samen werken aan een toekomstbestendige vereniging) de mogelijkheden en haalbaarheid van de wensen nader te onderzoeken.

ambitie_wesselo.JPGHet ambitiedocument is op verzoek van de gemeente door V.V. Kloetinge (VVK) en Stichting Sportpark Wesselopark Kloetinge opgesteld en is in juni 2020 aan de leden gepresenteerd en op 30 juni 2020 aan de gemeente aangeboden. Het ambitiedocument en bijbehorende documenten kun je HIER terugvinden.

Het ambitiedocument is een wensbeeld, dat daarnaast ook uitdagingen benoemt die we samen (gemeente en bestuur VVK) vanaf 2022 gaan oppakken. Bij het maken van toekomstplannen dient rekening gehouden te worden met factoren als parkeerdruk, verkeersveiligheid en de ontsluiting van het sportpark. Maar ook verduurzaming, duurzaam gebruik van de ruimte, optimale benutting van de faciliteiten en diverse actoren en betrokkenen in de omgeving spelen een belangrijke rol. Op basis van dit ambitiedocument, kunnen gemeente en de besturen van VVK en SSWK samen verder werken aan de ambities en uitdagingen voor de toekomst en aan een masterplan voor een toekomstbestendige vereniging en sportpark.

We zien uit naar de stappen die genomen gaan worden en zijn blij met het vertrouwen dat de gemeente heeft uitgesproken in onze vereniging bij het realiseren van een toekomstbestendig Wesselopark.

Bestuur V.V. Kloetinge en Bestuur SSWK
27 januari 2022

Werk in uitvoering: Toekomstbestendig Wesselopark

Wat is er recent gedaan op het Wesselopark en waar werken we naar toe:

• Zomer 2021 hoofdveld vervangen door kunstgras met verlichting (Gemeente Goes)
  • Toiletgroepen kantine gerenoveerd zomer 2021 (VVK)
  • Kantplanken rond veld 2 aangebracht winter 2021 ter voorkoming uitlopen rubberkorrels (Gemeente Goes)
  • Nieuwe LED-lantaarns pad entree hek naar kleedkamergebouw winter 2021 (Gemeente Goes)
  • Voorjaar 2022 uitbreiding terras voor de kantine en aanpassen minder validen plateau langs oostzijde veld 1 (VVK i.s.m. Gemeente Goes)
  • Voor 2022 en 2023 staat de vervanging van de toplaag van veld 2 en 5 op de rol (Gemeente Goes)
  • Onderzocht wordt in 2022 of grasveld 3 gedraaid kan worden zodat er meer ruimte komt voor het gewenste nieuw te bouwen centrumgebouw tussen veld 1 en de velden 2 , 3 en 5 (Gemeente Goes i.s.m VVK&SSWK)
  • Mogelijkheid onderzoeken aanleg jeugdveld / jeugdstadion achter de tribune 2022/2023 (Gemeente Goes i.s.m. VVK)