Van Poelje’s selectie krijgt vorm (2022-2023)

19 februari 2022 16:00

Na dat de technische commissie al eerder meldde dat aan de selectie een aantal nieuwelingen wordt toegevoegd voor het seizoen 2022-2023, is de TC natuurlijk ook bezig geweest de spelers van de huidige selectie ook volgend seizoen weer in ons prachtige shirt te laten spelen.

Er is overeenstemming bereikt met de volgende spelers om met hen samen door te bouwen en de doelstellingen van de club te bereiken. Alle vertrouwen dat we dit samen met de nieuwe staf gaan bereiken, waar we vanuit een zeer stevige basis kunnen vertrekken.

Mitchell Braafhart, Milan Zabicki en Youri Bal.
Rico van Nielen, Klaas van Hecke, Huub Wolters, Jop Dekker.
Roy Mulder, Valentijn van Keulen, Reguillo Vandepitte, Ufuk Kahveci
Jeremy Hubregtse, Jefry Dijkstra, Dano Lourens, Thomas de Rijke, Kyle Doesburg.

Na het aangekondigde vertrek van Jarreau Manuhuwa, Tim de Winter en Marijn Wijkhuijs hebben we geanticipeerd op wat de selectie nodig heeft om nog meer diversiteit en stabiliteit in het elftal te krijgen. Daarnaast is het te prijzen dat de jeugd zich heeft genesteld in het huidige team van Marcel Lourens. Dit is ook in overeenstemming met de doelstelling om vanuit de jeugd spelers in ons 1e elftal te laten presteren. Er is zeker niet uit te sluiten dat spelers vanuit de O23 zich nog gaan melden om aan te sluiten in de selectie van seizoen 2022-2023. Deze doelstellingen heeft trainer van Poelje ook meegekregen bij zijn aanstelling en met beide armen omarmd.

We hebben gezien dat talentvolle spelers, zoals Dano Lourens en Ufuk Kahveci, zich sneller ontwikkelen als ze onder weerstand trainen en dus houden we onze oren en ogen open voor talentvolle spelers, zowel binnen als buiten de club. Onder weerstand trainen met een grote groep en altijd je wedstrijden kunnen spelen op 2e divisie niveau in O23 of O19 geeft ons de uitstekende mogelijkheid jonge spelers optimaal te ontwikkelen, zowel als mens en als speler.

Uiteraard blijven we alert op ‘’buitenkansjes’’ die de selectie nog sterker maakt, maar we zijn er zeker van een representatief elftal te hebben als we volgend seizoen in de hoofdklasse zullen starten.

Met Mart de Kroo, Jeroen de Jonge en Aidan Milot hebben we nog gesprekken lopen, met ieder hun eigen verhaal over waar en hoe ze volgend jaar deel uit kunnen maken in ons sterke geheel.