In memoriam Eddy van Avermaete

19 januari 2024 16:45

Donderdagavond 18 januari 2024 bereikte ons het bericht dat Eddy van Avermaete op 69-jarige leeftijd is overleden.

Sinds 1 augustus 1989 maakte Eddy zich verdienstelijk als vrijwilliger van v.v. Kloetinge. Nadat hij verhuisde van ‘de overkant’ naar Goes is hij betrokken geraakt bij onze vereniging. Hij was onder meer jeugdcoördinator, lid van de jeugdcommissie, scheidsrechter, grensrechter, leider en barman. Voor de KNVB was hij competitieleider Zuid 1, controller alternatieve straffen en lid van de werkcommissie jeugdvoetbal. Voor zijn inzet in dienst van de Nederlandse voetbalbond heeft hij in januari 2015 een gouden speld ontvangen.

De laatste jaren na zijn pensionering was Eddy actief betrokken bij wedstrijdzaken en verzorgde hij allerlei technische klussen op het Wesselopark. Hij was zeer precies en voelde zich enorm verantwoordelijk dat alles netjes en opgeruimd was. Eddy was recht door zee en communiceerde volgens gelijke en geheel eigen wijze.
Je kon altijd op hem rekenen. Ging het alarm af? Dan was Eddy al snel ter plaatse. Deed de verlichting het niet? Eddy was er als eerste bij. Het sportpark openen voor een activiteit, het geluid verzorgen voor het bezoek van Sinterklaas, nog even een briefje ophangen, meterstanden opnemen en elektra checken. Eddy was altijd bereid om te helpen.

We gaan in Eddy een enorm betrokken lid en vrijwilliger missen.

eddy_website.png