Eerste aanwinst seizoen 2021-2022

20 januari 2021 20:00

Ondanks dat er dit seizoen weinig wordt gevoetbald is de voorbereiding in volle gang voor het moment dat de bal weer mag gaan rollen. Nu het er steeds meer naar neigt dat er dit seizoen nog weinig competitief zal worden gevoetbald, wordt het vizier gericht op seizoen 2021/2022.

IMG_1195b.jpgHet niveau waarop de eerste selectie opereert zal naar alle waarschijnlijk de eerste klasse blijven, maar de ambitie van de club verandert hierdoor niet. Een Zeeuwse speler die bij deze ambitie past is Jarreau Manuhuwa. De centrale verdediger verruilt aankomend seizoen ASWH voor v.v. Kloetinge.

Een overstap van de tweede divisie naar de eerste klasse klinkt misschien onlogisch maar niet voor Manuhuwa: ‘’Dit seizoen studeer ik af aan de pabo en zal ik vanaf september fulltime voor de klas staan. Dit combineren met tweede divisie voetbal bij ASWH en ruimte blijven houden voor vrije tijd werd in mijn ogen lastig. Vandaar dat ik besloten heb om naar een club in Zeeland terug te keren.’’

Verschillende clubs meldden zich de afgelopen tijd voor de 27-jarige Souburger. Clubs die volgend seizoen op een hoger niveau spelen, echter gaf het gevoel bij de club, het team en de ambitie van v.v. Kloetinge de doorslag. ‘’Kloetinge is een warme en professionele vereniging, het heeft alle zaken rondom het voetbal op orde en het heeft een levendige kantine. Daarnaast zit de huidige selectie in de eerste klasse nog lang niet tegen het plafond.’’ aldus Manuhuwa.

Bij Kloetinge wordt Manuhuwa herenigd met oud-teamgenoten Mart de Kroo, Jop Dekker, Sylvio Hage, Klaas van Hecke en Tim de Winter van hun gezamenlijke tijd bij v.v. Goes.

Welkom Jarreau!