Geen uitstel meer vanwege corona per 11 april 2022

11 april 2022 17:30

Onderstaand bericht ontvingen wij vandaag van de KNVB:

“Om de voortgang van de competitie te waarborgen is besloten dat per heden (maandag 11 april 2022) het niet meer mogelijk is om in de categorie A van het veldvoetbal en in de categorie A en B van het zaalvoetbal uitstel te vragen vanwege corona.

Daarnaast zien we dat de noodzaak om uitstel te vragen vanwege corona minder aanwezig is door het fors dalende aantal coronabesmettingen en het aangepaste overheidsbeleid.VeldvoetbalDe laatste weken voor het eind van de competitie willen we bij voorkeur geen doordeweekse wedstrijden meer inplannen om te kunnen waarborgen dat de laatste twee wedstrijdronden gelijktijdig worden afgerond. Het aantal doordeweekse inhaalmomenten voor het veldvoetbal is beperkt in de maand mei. We zien dat in meerdere competities al gebruik wordt gemaakt van de doordeweekse inhaalmomenten in mei en dat het aantal mogelijkheden om in te halen voor teams steeds beperkter wordt. Om te zorgen dat de nacompetitie tijdig kan beginnen is het noodzakelijk om het aantal beschikbare doordeweekse inhaalmomenten vrij te houden voor eventuele andere tegenslagen, bijvoorbeeld voor een afgelasting door weersomstandigheden.”

Alleen de reguliere KNVB regelgeving voor uitstel en het verplaatsen van wedstrijden is per heden van toepassing. Neem hiervoor altijd tijdig contact op met wedstrijdzaken via: [email protected]

Inventariseer tijdig of je voldoende spelers hebt en help elkaar (neem contact met medetrainers) zodat we er samen voor zorgen dat de competitie door iedereen kan worden uitgespeeld.