Van der Woerdt keert terug bij Kloetinge

25 april 2020 15:45

Erwin van der Woerdt keert aankomend seizoen weer terug bij v.v. Kloetinge. De oud-speler van Kloetinge zal terugkeren als assistent-trainer bij de eerste selectie. Daarmee zullen zowel hij als André Siereveld plaatsnemen op de bank naast trainer Marcel Lourens.

In het verleden speelde Van der Woerdt (43) professioneel voetbal bij RBC Roosendaal en Dordrecht, waarna hij bij Kloetige 1 neerstreek in 2002 en tot maar liefst 165 wedstrijden kwam. Na zijn carrière als voetballer begon hij aan zijn trainersloopbaan bij Kloetinge 2 en vervolgde hij dit met hoofdtrainerschap bij o.a. RBC Roosendaal, SC Duiveland, vv Prinsenland en Barendrecht 2.

erwinvanderwoerdt.jpeg
‘’Met zijn ervaring op en naast het veld zal Erwin een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van deze jonge spelersgroep. Daarnaast gaan Erwin en ik al jaren terug en weten we wat we aan elkaar hebben, een directe toevoeging aan onze staf’’ aldus trainer Marcel Lourens.

Met het toevoegen van Van der Woerdt is er ook duidelijkheid gekomen hoe de rolverdeling omtrent de (opleiding)teams er uit zal zien. Zo zullen de selecties van Kloetinge 2 en het nieuwe u23 team worden geleid door Willy Lund, zal Kloetinge jo19-1 worden getraind door Diederik Hiensch en John Mol en valt Kloetinge jo17-1 onder de hoede van André Siereveld.

Daarnaast is Sofyan Azzagari toegevoegd aan de technische commissie. Zijn takenpakket zal grotendeels bestaan om uit een overkoepelde positie de teams te coördineren en het individuele talent van de verschillende jeugdteams te monitoren.

‘’Een impuls voor de jeugdopleiding van onze club. Met de toevoeging van Erwin heeft Marcel  een assistent die zich primair over de eerste selectie ontfermt en kan André Siereveld juist de brug tussen de vernieuwde jeugdopleiding en de eerste selectie vormen. Met de komst van Erwin en Sofyan wordt er weer een nieuwe stap gemaakt naar een hoger niveau van zowel de eerste selectie als de jeugdopleiding.’’ geeft voorzitter Jan-Kees de Bruine aan in reactie.

Met de uitbreiding van de jeugdopleiding is er meer ruimte voor talenten uit de regio om aan te sluiten en zijn er tevens plekken beschikbaar voor ambitieuze trainers om zich verder te ontwikkelen. Mocht jij nou interesse hebben om je bij Kloetinge aan te melden? Kijk dan eens op onze 'Lid Worden' pagina.