Gestaag bouwen aan de nieuwe werkelijkheid

30 april 2024 20:00

vv Kloetinge legt basis voor de komende jaren.

Na het aanstellen van Rogier Veenstra vanaf seizoen 2024-2025 is achter de schermen intensief gewerkt aan een 1e elftal wat zich gaat richten op de toekomst. Het aantrekken van Wout Neelen, Gianni Tiebosch en Dyllandro Panka is een goede indicator waar VV Kloetinge op inzet. De technische commissie heeft samen met Rogier Veenstra, Giovanni Siereveld en Barry van der Hooft (trainers onder 23-1) nauw samengewerkt om de kaders voor de komende seizoenen vast te stellen. Veenstra heeft met vele spelers en stafleden gesproken en kritisch gekeken welke spelers de basis kunnen vormen voor de komende seizoenen.

VV Kloetinge begint volgend seizoen met maar liefst 9 van de 20 spelers in de selectie die ook in de jeugd hebben gespeeld. Daarnaast is besloten om ook 6 spelers van de huidige onder 23 selectie een kans te bieden in de voorbereiding van Kloetinge 1, welke op 8 juli 2024 gaat beginnen. Deze 6 spelers hebben laten zien, dat ze over de kwaliteiten beschikken die nodig zijn om te kunnen slagen op 3e divisie niveau. Deze 6 spelers zijn: Rubin van der Hooft, Job Nuijens, Anwar Zghoudi, Berat Demir, Christian Latupasinalo en Joel van Herwijnen.

,, We willen een situatie creëren waarin we met relatief veel jonge gasten maximaal kunnen presenteren. Daarvoor is het onder 23 elftal cruciaal. De samenwerking zal geïntensiveerd worden, maar ook maken we weer een stap in videoanalyse en dataverwerking. De selectie heeft ook sterkhouders nodig op belangrijke posities in het elftal. Deze extra kwaliteit dien je in een selectie te hebben om een rol van betekenis te spelen in de 3e divisie. We willen met een eigen identiteit gaan kijken waar het plafond ligt voor een club in deze regio. Er is echt heel veel energie ingestoken om de juiste spelers toe te voegen.’’ Aldus Dirk Rooze bestuurslid Technische Zaken.

Keepers:
Mitchell Braafhart start aan zijn 8e en laatste seizoen voor VV Kloetinge. Hij heeft zich gecommitteerd om samen met keepertrainer Jaco van der Schee de 2 jeugdige talenten Teun van Remortel en Nino Cappon klaar te maken om Braafhart op te volgen vanaf seizoen 2025-2026.

Verdediging:
De jonge Raphael Zerbib, die zich geweldig heeft ontwikkeld, zal in de verdediging ondersteund worden door Koen Plank, Jeffrey Theunisse en Ufuk Kavechi. Klaas van Hecke begint aan zijn 6e seizoen. Van Julius Bliek is bekend dat hij zorgvuldig zijn toekomst als voetballer moet afwegen. Ondanks zijn doorlopende contract heeft Bliek aangegeven dat de balans van werk, privé en het prestatievoetbal lastig is. Bliek heeft inmiddels meerdere gesprekken gevoerd met de club en Veenstra om samen te kijken waar we de balans kunnen vinden met elkaar.

Middenveld:
Valentijn van Keulen, Reguillo Vandepitte, Daan Schouw, Dook van de Berg en Zenya Deurloo zijn volgend seizoen ook van de partij. Daarnaast komt Wout Neelen de gelederen versterken. Een middenveld waar de concurrentie hoog is en waar ervaring zich afwisselt met jeugd. De club is nog in gesprek met Roy Mulder voor wie de toekomst als voetballer onzeker is, maar een man als Mulder zal altijd een meerwaarde blijven voor de vereniging.

Aanval:
De aanval heeft aankomend seizoen de meeste mutaties met het aantrekken van Dyllandro Panka en Gianni Tiebosch. Ruben de Jager zal ook volgend seizoen weer worden ondersteund door Kyle Doesburg en Jefry Dijkstra. De creatieve aanval biedt Veenstra voldoende mogelijkheden.

Vertrekkers:
Jeroen de Jonge speelde de afgelopen 7 seizoenen maar liefst 156 officiële duels waarin hij 17x scoorde. Jeroen wil er een jaar tussenuit om een droom van hem na te jagen, namelijk meedoen aan een Ironman event. Jop Dekker speelt inmiddels al 4 seizoenen voor VV Kloetinge en gaat met vrienden van hem spelen bij FC Dauwendaele. De samenwerking tussen Ellas Meijer, Yasin Ouja en Mitchell Baptist zal beperkt blijven tot dit ene seizoen.

Milan Zabicki (SV Walcheren)
Jop Dekker (FC Dauwendaele)
Yasin Ouja (onbekend)
Aidan Milot (SV Walcheren, reeds sinds januari)
Ellas Meijer (onbekend)
Mitchell P. Baptist (onbekend)
Jeroen de Jonge (sabbatical)

Selectie 2024-2025
Mitchell Braafhart
Teun van Remortel
Nino Cappon
Klaas van Hecke
Jeffrey Theunisse
Julius Bliek **
Koen Plank
Raphael Zerbib
Ufuk Kavechi
Valentijn van Keulen
Reguillo Vandepitte
Wout Neelen (ASWH)
Dook van de Berg
Zenya Deurloo
Dyllandro Panka (FC Lisse)
Jefry Dijkstra
Ruben de Jager
Kyle Doesburg
Gianni Tiebosch (Kruisland)
Daan Schouw

** Julius Bliek nog onzeker.

Voorbereiding vanuit onder 23
Joel van Herwijnen